Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Важныя дакументы, статут

СТАТУТ

Дзяржаўнай установы адукацыі

«Сярэдняя школа №21 имениН.Ф.Гастелло г. Мінска»

1. Агульныя палажэнні

1.1. Гэты Статут з'яўляецца новай рэдакцыяй Статута дзяржаўнай установы адукацыі «Сярэдняя школа №21 имениН.Ф.Гастелло г. Мінска» (далей - установа), зарэгістраванага ў Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за №191127537 на падставе рашэння Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ад 21 лютага 2008 № 355.

1.2. Школа створана рашэннем Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ад 27 ліпеня 1954 года

Рашэннем Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ад 21 лютага 2008 года № 355 створана дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сярэдняя агульнаадукацыйная школа № 21 імя Н.Ф.Гастелло г. Менска».

Рашэннем Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ад 20 верасня 2011 г. № 2698 дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сярэдняя агульнаадукацыйная школа 21 імя Н.Ф.Гастелло г. Мінска» перайменавана ў дзяржаўную ўстанову адукацыі «Сярэдняя школа №21 імя Н.Ф.Гастелло г. Мінска »

1.3. Поўнае найменне ўстановы:

на рускай мове: дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сярэдняя школа №21 имениН.Ф.Гастелло г. Мінска»;

на беларускай мове: дзяржаўная ўстанова адукацыі «Сярэдняя школа №21 імя М.Ф.Гастэлы г. Мінска».

Скарочаная назва ўстановы:

на рускай мове: Сярэдняя школа №21 имениН.Ф.Гастелло

  г. Мінска

на беларускай мове: Сярэдняя школа №21 імя М.Ф.Гастэлы

г. Мінска

1.4. Месцазнаходжання ўстановы: г.Мінск, вул.Куйбышава, 19.

Заснавальнікам установы з'яўляецца Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт у асобе ўпраўлення адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г. Мінска.

1.5. Установа ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, іншымі актамі заканадаўства і сапраўдным Статутам.

1.6. Установа з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае разліковы і іншыя рахункі ў банках, якія адкрываюцца ва ўстаноўленым
заканадаўствам парадку, пячатку і бланкі дакументаў са сваёй назвай з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, штамп са сваёй назвай.

1.7. Установа створана ў форме ўстановы адукацыі на аснове камунальнай уласнасці, з'яўляецца некамерцыйнай арганізацыяй, якая фінансуецца з мясцовага бюджэту і ўваходзіць у сістэму агульнай сярэдняй адукацыі.

1.8. Тып установы - установа агульнай сярэдняй адукацыі сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Выгляд ўстановы адукацыі - сярэдняя школа.

1.9. Установа самастойна ў ажыццяўленні адукацыйнай, навуковай, навукова-тэхнічнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычнаму забеспячэнню адукацыі, падборы і расстаноўцы кадраў і іншай дзейнасці ў межах, устаноўленых заканадаўствам.

1.10. Установа ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права:

ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;

фарміраваць структуру і штатны расклад;

ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы дзейнасць;

ўдзельнічаць у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычнаму забеспячэнню адукацыі;

ўваходзіць у склад асацыяцый (саюзаў) і іншых аб'яднанняў некамерцыйных арганізацый;

ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі, у тым ліку знешнегандлёвую дзейнасць;

ажыццяўляць іншыя правы ў адпаведнасці з актамі заканадаўства.

1.11. Установа адукацыі абавязана:

забяспечваць якасць адукацыі;

ажыццяўляць распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адпаведнай адукацыі, яго ўдасканаленне;

вырабляць падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;

удасканальваць матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з устаноўленымі санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі;

ствараць бяспечныя ўмовы пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;

ажыццяўляць распрацоўку і прыняцце правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў, правілаў унутранага працоўнага распарадку ўстановы адукацыі;

забяспечваць маральнае і матэрыяльнае стымуляванне навучэнцаў, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, меры сацыяльнай абароны навучэнцаў;

ствараць неабходных умоў для арганізацыі харчавання і медыцынскай дапамогі навучэнцаў;

забяспечваць азнаямленне асоб (законных прадстаўнікоў непаўналетніх) пры залічэнні ва ўстанову адукацыі з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, статутам, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а па іх патрабаванні - і з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

садзейнічаць упаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі;

ажыццяўляць iншыя абавязкi ў адпаведнасцi з актамi заканадаўства.

1.12. Установа нясе ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку адказнасць за невыкананне функцый, аднесеных да яго кампетэнцыi.

1.13. Кампетэнцыя заснавальніка ўстановы:

прымае рашэнне аб змене выгляду, рэарганізацыі і ліквідацыі ўстановы ў парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам;

у выпадку спынення дзейнасці ўстановы, анулявання, спынення дзеяння спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі) на адукацыйную дзейнасць установы (па яго адасобленым падраздзяленням, у адносінах да адной або некалькіх работ і (або) паслуг, якія складаюць адукацыйную дзейнасць) заснавальнiк прымае меры па пераводу навучэнцаў з іх згоды , згоды законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам;

вызначае мову навучання і выхавання, абавязковы для вывучэння замежную мову ў адпаведнасьці з дзеючым заканадаўствам;

забяспечвае абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы;

узгадняе ўнясенне змяненняў і дапаўненняў у структуру і штатны расклад установы;

прызначае на пасаду і вызваляе ад пасады намеснікаў кіраўніка ўстановы, узгадняе прызначэнне на пасаду галоўнага бухгалтара ўстановы ў парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам;

можа ўсталёўваць меншую напаўняльнасць вучэбных груп (класаў) у параўнанні з прадугледжанай дзеючым заканадаўствам, па соглосованию з соответсвует дзяржаўнымі органамі;

ажыццяўляе іншыя правы і абавязкі, прадугледжаныя актамі заканадаўства і сапраўдным Статутам;

1.14. Ўласнікам маёмасці ўстановы з'яўляецца Мінскі гарадскі Савет дэпутатаў у асобе Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта.

1.15. Установа не мае права без згоды ўласніка адчужаць ці іншым спосабам распараджацца замацаванай за ім маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў, выдзеленых яму па каштарысе.

1.16. Установа не мае права выступаць гарантам або паручыцелем перад банкамі - кредиторамиюридических асоб недзяржаўнай формы ўласнасці і фізічных асоб па выкананні гэтымі асобамі сваіх абавязкаў вяртання атрыманых крэдытаў.

1.17. Ліцэнзаванне дзейнасці ўстановы, яго акрэдытацыя і пацверджанне акрэдытацыі ажыццяўляюцца ў парадку, устаноўленым актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

1.18. Установа можа ажыццяўляць наступныя віды дзейнасці, якія падлягаюць ліцэнзаванню ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 1 верасня 2010 г. № 450 "Аб ліцэнзаванні асобных відаў дзейнасці»:

дзейнасць па забеспячэнню бяспекі юрыдычных і фізічных асоб.

1.19. З мэтай папаўнення пазабюджэтных грашовых паступленняў ўстанова можа ажыццяўляць наступныя віды дзейнасці ў адпаведнасці з Агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь ОКРБ 005-2006 "Віды эканамічнай дзейнасці", зацверджаным пастановай Дзяржстандарту Рэспублікі Беларусь ад 28 снежня 2006 г. № 65:

80102 - агульная пачатковая адукацыя (першая ступень агульнай сярэдняй адукацыі);

80210 - агульную сярэднюю адукацыю;

70200 - здача ў наём уласнай нерухомай маёмасці

                    - Дзейнасць па забеспячэнню бяспекі юрыдычных і фізічных асоб.

1.20. Ўстановы праходзяць атэстацыю ў парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам.

1.21. Змены і дапаўненні ў гэты Статут зацвярджаюцца загадам упраўлення адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г. Мінска і падлягаюць дзяржаўнай рэгістрацыі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

2. Прадмет, мэты і задачы дзейнасці

2.1. Прадметам дзейнасці ўстановы з'яўляецца забеспячэнне атрымання вучнямі агульнай сярэдняй адукацыі.

2.2. Мэта дзейнасці ўстановы:

рэалізацыя дзяржаўных адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі, фарміраванне адукаванай, сацыяльна, духоўна і маральна сталай, творчай асобы, выхаванне грамадзяніна Рэспублікі Беларусь, павагі да правоў і свабод чалавека, любові да Радзімы, сям'і, прывіццё навыкаў здаровага ладу жыцця.

2.3. Асноўнымі задачамі установы з'яўляюцца:

арганізацыя адукацыйнага працэсу па рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, праграмы выхавання і абароны законных правоў і інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;

задавальненне патрэб асобы ў інтэлектуальным, культурным і маральным развіцці;

захаванне і прымнажэнне маральных і культурных каштоўнасцяў грамадства;

стварэнне ўмоў для фізічнага ўдасканалення, авалодання каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;

забеспячэнне сацыяльнай абароны навучэнцаў і устаноўленых заканадаўствам сацыяльных гарантый;

фарміраванне грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі;

фарміраванне маральнай, эстэтычнай і экалагічнай культуры;

фарміраванне культуры сямейных адносін;

стварэнне ўмоў для сацыялізацыі і самаразвіцця асобы навучэнца.

3. Адукацыйная дзейнасць установы

3.1. Адукацыйная дзейнасць установы будуецца на аснове прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў галіне адукацыі, адукацыйных стандартаў, сучасных адукацыйных і інфармацыйных тэхналогій і на педагагічна абгрунтаваным выбары формаў, метадаў, сродкаў навучання і выхавання, якія ўлічваюць культурныя традыцыі і каштоўнасці беларускага народа, iншых нацыянальных супольнасцяў краiны, дасягненні сусветнай культуры, а таксама ў адпаведнасці з мэтамі і задачамі ўстановы з улікам інтарэсаў і здольнасцяў навучэнцаў, іх вопыту. Навучанне, выхаванне і развіццё навучэнцаў забяспечваюцца педагагічным калектывам ва ўзаемадзеянні з законнымі прадстаўнікамі вучняў, арганізацыямі-заказчыкамі кадраў, іншымі арганізацыямі.

Установа стварае ўмовы для арганізацыі выхаваўчага працэсу, працы гурткоў, клубаў, секцый, аб'яднанняў па інтарэсах, грамадскіх арганізацый (аб'яднанняў) навучэнцаў і работнікаў.

3.2. Асноўнымі мовамі навучання і выхавання ў установе з'яўляюцца беларуская і руская, абавязковым для вывучэння замежная мова - англійская.

3.3. У установе рэалізуюцца асноўныя адукацыйныя праграмы:

праграмы агульнай сярэдняй адукацыі;

праграмы выхавання;

праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі;

праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.

3.3.1. Адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі падпадзяляюцца на:

3.3.2. адукацыйную праграму пачатковай адукацыі;

3.3.3. адукацыйную праграму базавай адукацыі;

3.3.4. адукацыйную праграму сярэдняй адукацыі.

3.4. Адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі рэалізуюцца ў вочнай дзённай форме атрымання адукацыі.

3.5. Тэрмін атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі па адукацыйнай праграме асноўнага сярэдняй адукацыі, змест адукацыі, віды вучэбнай дзейнасці навучэнцаў і выніковай атэстацыі выпускнікоў ўсталёўваюцца адукацыйным стандартам і распрацаванымі на яго аснове тыпавымі вучэбнымі планамі і праграмамі, нарматыўнымі прававымі актамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  3.6. Тэрмін атрымання агульнай сярэдняй адукацыі:

3.6.1. агульнай базавай адукацыі - дзевяць гадоў;

3.6.2. агульнай сярэдняй адукацыі - адзінаццаць гадоў.

3.7. Тэрміны навучання на ступенях агульнай сярэдняй адукацыі складаюць:

3.7.1. на I ступені - чатыры гады;

3.7.2. на II ступені - пяць гадоў;

3.7.3. на III ступені - два гады.

3.8. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі можа быць арганізаваны ў установе або на хаце. Пералік медыцынскіх паказанняў для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі дома вызначаецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь.

Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм ажыццяўляецца ў навучальных класах або індывідуальна. Адукацыйны працэс ажыццяўляецца індывідуальна на падставе рашэння кiраўнiка ўстановы ў адпаведнасці з індывідуальным вучэбным планам або на падставе тыпавога вучэбнага плана.

3.9. Адукацыйны працэс у установе арганізуецца па навучальных гадах. Навучальны год дзеліцца на чвэрці.

Працягласць навучальнага года ўстанаўліваецца з 1 верасня па 1 чэрвеня. Калі названыя даты прыпадаюць на нерабочы дзень, то пачатак (заканчэнне) навучальнага года пераносіцца на наступны (папярэдні) працоўны дзень.

3.10. Для навучэнцаў ўстанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года і летнія канікулы.

Агульная працягласць канікул на працягу навучальнага года складае не менш за трыццаць каляндарных дзён, для вучняў I і II класаў - не менш за трыццаць сем каляндарных дзён.

Працягласць летніх канікул складае не менш за 12 каляндарных тыдняў, а для вучняў IX класаў - не менш за 10 каляндарных тыдняў.

3.11. Адукацыйны працэс пры навучанні і выхаванні на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага школьнага тыдня, які ўключае пяцідзённы вучэбны тыдзень і адзін дзень тыдня для правядзення з навучэнцамі спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых выхаваўчых мерапрыемстваў, арганізацыі працоўнага навучання .

3.12. Вывучэнне вучэбных прадметаў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца на базавым узроўні.

Базавы ўзровень вывучэння вучэбнага прадмета - вывучэнне зместу адпаведнага навучальнага прадмета, якое з'яўляецца абавязковым пры засваенні вучэбнай праграмы па гэтым вучэбным прадмеце.

3.13. Навучэнцы, з улікам меркавання іх законных прадстаўнікоў, зыходзячы са схільнасцей, жаданняў і стану здароўя могуць вывучаць асобныя вучэбныя прадметы на павышаным узроўні на факультатыўных занятках у межах колькасці вучэбных гадзін на правядзенне факультатыўных заняткаў, усталяванага вучэбным планам установы.

3.14. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі з'яўляецца вучэбны занятак: урок, назіранне, экскурсія і іншае занятак. Навучальныя заняткі могуць праводзіцца па зменах. Дадаткова праводзяцца факультатыўныя, стымулюючыя, падтрымліваючыя заняткі, практыка, вучэбна-палявыя зборы, грамадска карысная праца.

Факультатыўныя заняткі - заняткі, накіраваныя на павышэнне ў навучаюцца цікавасці да вывучаемых вучэбных прадметах, паглыбленне іх утрымання, актывізацыю пазнавальнай дзейнасці, інтэлектуальнае, духоўнае і фізічнае развіццё, падрыхтоўку да самастойнага жыццёвага выбару, пачатку працоўнай дзейнасці і працягу адукацыі.

Стымулюючыя заняткі - заняткі, накіраваныя на развіццё творчых здольнасцяў адораных і таленавітых навучэнцаў.

Падтрымліваючыя заняткі - заняткі, накіраваныя на пераадоленне цяжкасцяў у вывучэнні вучэбных прадметаў (асобных тэм вучэбных праграм па вучэбных прадметах) навучэнцамі, якія атрымліваюць агульную сярэднюю адукацыю ў вочнай форме атрымання адукацыі.

Грамадска карысная праца - заняткі, накіраваныя на фарміраванне ў навучэнцаў працоўных уменняў і навыкаў.

3.15. Навучальныя заняткі па вучэбным прадмеце "Фізічная культура і здароўе», як правіла, праводзяцца паасобна для хлопчыкаў (юнакоў) і дзяўчынак (дзяўчат).

3.16. Факультатыўныя заняткі ва ўстановах могуць быць натуральна-матэматычнай, гуманітарнай, грамадазнаўчай, экалагічнай, ваенна-патрыятычнай, музычнай, харэаграфічнай, мастацкай, тэатральнай, спартыўнай і іншай накіраванасці.

Факультатыўныя заняткі праводзяцца да пачатку або пасля завяршэння ўрокаў. Факультатыўныя заняткі ў IX (X) - XI (XII) класах могуць праводзіцца ў шосты школьны дзень.

3.17. Напаўняльнасць класаў пры атрыманні агульнай сярэдняй адукацыі не павінна перавышаць 20 чалавек у 1-4 класах і 25 чалавек у 5-11 класах.

3.18. Выхаваўчы працэс ажыццяўляецца як у навучальная, так і у пазавучэбны час. Выхаваўчыя задачы ў установе рэалізуюцца шляхам стварэння гуманнай выхаваўчага асяроддзя, якая спрыяе развіццю і самаразвіцця вучняў, іх сацыялізацыі.

3.19. У установе ствараецца сацыяльна-псіхалагічная служба, якая дзейнічае ў адпаведнасці з заканадаўствам.

3.20. Навукова-метадычнае і інфармацыйнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў установе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

У мэтах рэалізацыі задач метадычнага забеспячэння ўстанова ўзаемадзейнічае з іншымі ўстановамі адукацыі, навукова-метадычнымi і вучэбна-метадычнымі ўстановамі сістэмы адукацыі.

3.21. Школа мае права на адкрыццё спецыялізаваных класаў, дазволеных нарматыўнымі актамі і іншымі дакументамі, на падставе заяў законных прадстаўнікоў.

3.22. Эксперыментальная і інавацыйная дзейнасць установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі актамі заканадаўства.

3.23. Кантроль і самакантроль за забеспячэннем якасці адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

4. Навучэнцы.

Педагагічныя работнікі і іншыя работнікі ўстановы

4.1. Да ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу ставяцца навучэнцы, законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў, педагагічныя работнікі.

Навучэнцам установы з'яўляецца асоба, якія асвойваюць змест аднаго з відаў адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі.

4.2. Парадак прыёму, пераводу, адлічэння і аднаўлення, навучэнцаў вызначаецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

4.3. Бягучая і выніковая атэстацыі вучняў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляюцца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, нарматыўнымі прававымі актамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

4.4. Установа выдае выпускнікам, якія засвоілі адпаведныя адукацыйныя праграмы ў поўным аб'ёме і які прайшоў выніковую атэстацыю, дакументы аб адукацыі, у парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам.

4.5. Навучэнец мае права:

на атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

на перавод у іншую ўстанову адукацыі ва ўстаноўленым парадку;

на аднаўленне для атрымання адукацыі ва ўстанове адукацыі ва ўстаноўленым парадку;

на навучанне па індывідуальным вучэбным плане ў межах зместу адукацыйнай праграмы;

на ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

на карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі;

на вакацыі;

на атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

на бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай, вытворчай, навуковай і культурна-спартыўнай базай установы;

на атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў ўстановы адукацыі;

на ўдзел у кіраванні установай;

на ўдзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, фестывалях, канферэнцыях, сімпозіумах, кангрэсах, семінарах і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай, эксперыментальнай, інавацыйнай дзейнасці;

на азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

на ўдзел у прафесійных саюзах, моладзевых і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

на атрыманне харчавання, медыцынскае абслугоўванне ў адпаведнасці з актамі заканадаўства;

на заахвочванне за поспехі ў вучобе, навукова-даследчай дзейнасці, у выхаваўчых мерапрыемствах;

карыстанне ўсімі інфармацыйнымі рэсурсамі і культурна-спартыўнай базай установы.

4.6. Навучэнцы абавязаны:

             добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання; не прапускаць навучальныя заняткі без уважлівых прычын;

             клапаціцца пра сваё здароўе, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

             выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў, падпарадкоўвацца распараджэнням і загадам дырэктара і яго намеснікаў, патрабаванням педагагічных і іншых работнікаў, рашэнням органаў самакіравання школы і вучнёўскага самакіравання, што не супярэчыць Кодэксу аб адукацыі і статуту школы;

             ўдзельнічаць пасільна (у рамках гадовай працоўнай практыкі на падставе рашэння педагагiчнага савета) ў добраўпарадкаванні школьнай і прышкольныя тэрыторыі, азеляненні і навядзенні парадку, калі няма абмежаванняў па стане здароўя, альбо іншых дакументаў, якія абмяжоўваюць фізічныя нагрузкі;

             годна паводзіць сябе, праяўляць павагу да старэйшых і равеснікаў, міласэрнасць, чалавечнасць не прыніжаць годнасць іншых людзей, паважаць іх погляды і перакананні; паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

             захоўваць класічны дзелавы стыль адзення;

             выконваць спартыўную форму і спартыўную абутак на ўроках фізічнай культуры (факультатывах, спартыўных секцыях) у адпаведнасці з тыпам заняткаў;

             прадастаўляць своечасова медыцынскія даведкі аб вызваленні ад вучэбных заняткаў (асобных прадметаў) і штогод на момант выканання поўных гадоў, а таксама пры паступленні ў школу на III ступень навучання;

             беражліва адносіцца да маёмасці школы і маёмасці, размешчанага на прышкольным тэрыторыі (на стадыёне, дзіцячых гульнявых пляцоўках, зялёнай зоне).

4.7. Матэрыяльнае забеспячэнне, меры сацыяльнай абароны навучэнцаў ўстановы ажыццяўляюцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

4.8. За сістэматычныя парушэнні Статута ўстановы, правілаў унутранага распарадку да навучэнцаў могуць быць прыменены наступныя меры дысцыплінарнага спагнання: заўвага, вымова, адлічэнне з установы.

Дысцыплінарнае спагнанне прымяняецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам пасля атрымання ад навучэнца пісьмовага тлумачэння.

Выпадкі дысцыплінарнай адказнасці навучэнцаў:

             спазнення або няяўка без паважных прычын на навучальныя заняткі;

             парушэнне дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;

             невыкананне без паважных прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;

             абразу ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

             распаўсюд інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

             псаванне будынкаў, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці школы;

             парушэнне патрабаванняў заканадаўства аб пажарнай бяспекі;

             распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў або з'яўленне ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

            курэнне ва ўстанове або на яго тэрыторыі;

            сістэматычнае невыкананне спартыўнай формы і адсутнасць спартыўнай абутку на ўроках фізічнай культуры, карыстанне мабільнымі тэлефонамі і іншымі сродкамі ІТ ў час адукацыйнага працэсу;

            іншыя супрацьпраўныя дзеянні

4.9. Педагагічныя работнікі ўстановы маюць права на:

забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення сваёй прафесійнай дзейнасці;

творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, навучальных выданняў і сродкаў навучання;

доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;

удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі;

удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці ўстановы;

удзел у кіраванні установай;

павышэнне кваліфікацыі;

маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай дзейнасці;

аб'яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб'яднанні, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

абарону сваёй прафесійнай гонару і годнасці;

самастойнае вызначэнне формаў, метадаў і сродкаў навучання і выхавання навучэнцаў, выкарыстанне эксперыментальных методык выкладання;

іншыя сацыяльныя гарантыі, прадугледжаныя актамі заканадаўства.

4.10. Педагагічныя работнікі ўстановы абавязаны:

ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;

выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;

паважаць гонар і годнасць навучэнцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу, выхаванцаў;

павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць атэстацыю;

весці здаровы лад жыцця, прапагандаваць яго сярод навучэнцаў;

выконваць спецыяльныя ўмовы, неабходныя для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця;

праходзіць папярэдні медыцынскі агляд пры паступленні на працу і перыядычныя медыцынскія агляды ў парадку, якi ўстанаўлiваецца Мiнiстэрствам аховы здароўя Рэспублiкi Беларусь;

пастаянна ўдасканальваць свае прафесійныя веды і педагагічнае майстэрства;

праводзіць навучанне і выхаванне на высокім прафесійным узроўні;

выхоўваць вучняў у духу гуманізму, грамадзянскасці і павагі да закона і працы;

валодаць высокімі маральнымі якасцямі;

выконваць нормы і палажэнні гэтага Статута, іншых лакальных нарматыўных прававых актаў ўстановы.

4.11. Правы і абавязкі іншых работнікаў установы устанаўлiваюцца заканадаўствам, сапраўдным Статутам і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы, працоўнымі дамовамі.

4.12. Прыём на працу і звальненне педагагічных і іншых работнікаў установы ажыццяўляецца дырэктарам у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам. Патрабаванні да педагагічных работнікаў вызначаюцца кваліфікацыйнымі характарыстыкамі, службовымі інструкцыямі, зацверджанымі ва ўстаноўленым парадку.

Педагагічную дзейнасць у установе не могуць ажыццяўляць асобы:

пазбаўленыя права займацца педагагічнай дзейнасцю, альбо якія не маюць права займацца педагагічнай дзейнасцю ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;

якія маюць судзімасць;

прызнаныя недзеяздольнымі або абмежавана дзеяздольнымi.

Пры ўзнікненні ў перыяд ажыццяўлення педагагічнай
дзейнасці абставінаў, якія перашкаджаюць яе ажыццяўленню і прадугледжаных пунктам 4.12 гэтага статута, ажыццяўленне педагагічнай дзейнасці спыняецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.

4.13. Для працы ў установе могуць прыцягвацца работнікі адукацыі, навукі, культуры і вытворчасці на ўмовах пагадзіннай аплаты і сумяшчальніцтва, па дамове аказання аплатных паслуг.

4.14. Аплата працы работнікаў установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Матэрыяльнае і маральнае заахвочванне работнікаў, стымуляванне іх працы ажыццяўляецца на падставе адпаведных палажэнняў, калектыўнага дагавора, якія дзейнічаюць у установе.

5. Упраўленне установай

5.1. Кіраванне установай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, іншымі актамі заканадаўства і з гэтым Статутам.

5.2. Непасрэднае кіраўніцтва дзейнасцю ўстановы ажыццяўляе дырэктар, які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады старшынёй камітэта па адукацыі Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам.

5.3. Намеснікі дырэктара ўстановы прызначаюцца на пасаду і вызваляюцца ад пасады начальнікам упраўлення адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г. Мінска ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам.

5.4. Галоўны бухгалтар ўстановы прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады дырэктарам па ўзгадненні з упраўленнем адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г.Мінска.

5.5. Дырэктар установы:

дзейнічае ад імя ўстановы без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі яе дзейнасці;

выдае загады, заключае дагаворы, выдае даверанасці, адкрывае рахункі ў банках у межах сваёй кампетэнцыі;

ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў, сцвярджае іх службовыя інструкцыі;

зацвярджае штатны расклад установы ў межах выдзеленых асігнаванняў і ў адпаведнасці з тыпавымі штатамі;

ажыццяўляе іншыя правы і абавязкі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

5.6. Асноўным органам самакіравання ўстановы з'яўляецца Савет установы, які ўзначальвае дырэктарам.

  Колькасць Савета складае не больш за 21 чалавек.

  Склад Савета фарміруецца з прадстаўнікоў вучняў, іх законных прадстаўнікоў, кіраўнікоў і работнікаў установы.

  Колькасны склад Савета фарміруецца ў наступных прапорцыях:

25% - прадстаўнікі навучэнцаў установы, іх законных прадстаўнікоў;

75% - прадстаўнікі кіраўнікоў і работнікаў установы.

Прадстаўнікі вучняў, іх законных прадстаўнікоў абіраюцца адкрытым галасаваннем у класах на класных сходах.

Прадстаўнікі кіраўнікоў, работнікаў установы абіраюцца адкрытым галасаваннем на педагагічным савеце.

Персанальны склад Савета зацвярджаецца загадам дырэктара ўстановы.

Тэрмін паўнамоцтваў Савета складае 3 гады.

5.7. У установе ствараюцца педагагічны савет, апякунскі савет, бацькоўскія камітэты класаў.

Кампетэнцыя, склад і арганізацыя дзейнасці дадзеных органаў самакіравання вызначаюцца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам, палажэннямі аб адпаведных органах самакіравання, якія дзейнічаюць у установе.

6. Структура ўстановы

6.1. Структура ўстановы фарміруецца ім самастойна па ўзгадненні з Заснавальнікам.

6.2. У структуру ўстановы ўваходзяць наступныя структурныя падраздзяленні:

бібліятэка, пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.

6.3. Структурныя падраздзяленні ажыццяўляюць сваю дзейнасць на падставе палажэнняў аб іх, якія зацвярджаюцца дырэктарам установы, у адпаведнасці з патрабаваннямі актаў заканадаўства.

7. Маёмасць і фінансы ўстановы

7.1 Маёмасць установы знаходзіцца ў камунальнай уласнасці г. Мінска і замацавана за ім на праве аператыўнага кіравання. Органам кіравання ў дачыненні да маёмасці з'яўляецца Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт. Асобныя функцыі па кіраванні маёмасцю ўстановы ажыццяўляе ўпраўленне адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г.Мінска.

7.2. Установа ў адносінах замацаванай за ім маёмасці ажыццяўляе права валодання, карыстання і распараджэння ў межах, устаноўленых уласнiкам, у адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

7.3 Матэрыяльна-тэхнічную базу ўстановы складаюць зямля, будынкі, збудаванні, машыны і абсталяванне, транспартныя сродкі, а таксама iншая маёмасць, якая выкарыстоўваецца для навучання, выхавання,
аздараўлення навучэнцаў і для вырашэння іншых задач у сферы адукацыі.

Для арганізацыі адукацыйнага працэсу навучэнцаў можа выкарыстоўвацца матэрыяльна-тэхнічная база іншых арганізацый у парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам.

7.4 Установа забяспечвае ўтрыманне якая належыць яму матэрыяльна-тэхнічнай базы на ўзроўні патрабаванняў, вызначаных адпаведнымі нарматывамі, і нясе адказнасць за захаванасць і эфектыўнасць яе выкарыстання.

7.5. Крыніцамі фінансавання ўстановы з'яўляюцца:

бюджэтныя сродкі;

бязвыплатная (спонсарская) дапамога;

сродкі, атрыманыя ад вучэбна-вытворчай, гаспадарчай, камерцыйнай дзейнасці, бязвыплатныя або дабрачынныя ўзносы, ахвяраванні юрыдычных і фізічных асоб;

іншыя крыніцы, не забароненыя дзеючым заканадаўствам.

7.6. Установа можа ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам.

7.7. Аказанне платных паслуг у сферы адукацыі не можа ажыццяўляцца наўзамен ці ў рамках адукацыйнай дзейнасці, якая фінансуецца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту, пагаршаць якасць прадастаўлення паслуг у сферы адукацыі, якія аказваюцца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту.

7.8. Сродкі, атрыманыя установай ад прыносіць даходы, паступаюць у яго самастойнае распараджэнне, улічваюцца на асобным балансе і расходуюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам.

7.9. Установа вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, архіў, прадстаўляе звесткі, прадугледжаныя нарматыўнымі прававымі актамі, у адпаведныя органы дзяржаўнага кіравання.

7.10. Формы і парадак вядзення бухгалтарскага ўліку ўсталёўваюцца Міністэрствам фінансаў Рэспублікі Беларусь.

7.11. Службовыя асобы нясуць устаноўленую заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь адказнасць за скажэнне дзяржаўнай справаздачнасці.

7.12. Кантроль за фінансава-гаспадарчай дзейнасцю ўстановы ажыццяўляецца ў парадку, прадугледжаным актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

 

 

8. Міжнародная і знешнеэканамічная

дзейнасць установы

8.1. Установа мае права ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў галіне адукацыйнай і іншай дзейнасці ў адпаведнасці з міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь, дамовамі, якія заключаюцца паміж установай і арганізацыяй замежнай дзяржавы.

8.2. Установа ажыццяўляе міжнароднае супрацоўніцтва ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

Раздзелы сайта