
СТАТУТ
Дзяржаўнай установы адукацыі
«Сярэдняя школа №21 имениН.Ф.Гастелло г. Мінска»
1. Агульныя палажэнні
1.1. Гэты Статут з'яўляецца новай рэдакцыяй Статута дзяржаўнай установы адукацыі «Сярэдняя школа №21 имениН.Ф.Гастелло г. Мінска» (далей - установа), зарэгістраванага ў Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за №191127537 на падставе рашэння Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ад 21 лютага 2008 № 355.
1.2. Школа створана рашэннем Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ад 27 ліпеня 1954 года
Рашэннем Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ад 21 лютага 2008 года № 355 створана дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сярэдняя агульнаадукацыйная школа № 21 імя Н.Ф.Гастелло г. Менска».
Рашэннем Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ад 20 верасня 2011 г. № 2698 дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сярэдняя агульнаадукацыйная школа 21 імя Н.Ф.Гастелло г. Мінска» перайменавана ў дзяржаўную ўстанову адукацыі «Сярэдняя школа №21 імя Н.Ф.Гастелло г. Мінска »
1.3. Поўнае найменне ўстановы:
на рускай мове: дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сярэдняя школа №21 имениН.Ф.Гастелло г. Мінска»;
на беларускай мове: дзяржаўная ўстанова адукацыі «Сярэдняя школа №21 імя М.Ф.Гастэлы г. Мінска».
Скарочаная назва ўстановы:
на рускай мове: Сярэдняя школа №21 имениН.Ф.Гастелло
г. Мінска
на беларускай мове: Сярэдняя школа №21 імя М.Ф.Гастэлы
г. Мінска
1.4. Месцазнаходжання ўстановы: г.Мінск, вул.Куйбышава, 19.
Заснавальнікам установы з'яўляецца Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт у асобе ўпраўлення адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г. Мінска.
1.5. Установа ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, іншымі актамі заканадаўства і сапраўдным Статутам.
1.6. Установа з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае разліковы і іншыя рахункі ў банках, якія адкрываюцца ва ўстаноўленым
заканадаўствам парадку, пячатку і бланкі дакументаў са сваёй назвай з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, штамп са сваёй назвай.
1.7. Установа створана ў форме ўстановы адукацыі на аснове камунальнай уласнасці, з'яўляецца некамерцыйнай арганізацыяй, якая фінансуецца з мясцовага бюджэту і ўваходзіць у сістэму агульнай сярэдняй адукацыі.
1.8. Тып установы - установа агульнай сярэдняй адукацыі сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь.
Выгляд ўстановы адукацыі - сярэдняя школа.
1.9. Установа самастойна ў ажыццяўленні адукацыйнай, навуковай, навукова-тэхнічнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычнаму забеспячэнню адукацыі, падборы і расстаноўцы кадраў і іншай дзейнасці ў межах, устаноўленых заканадаўствам.
1.10. Установа ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права:
ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;
фарміраваць структуру і штатны расклад;
ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы дзейнасць;
ўдзельнічаць у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці, дзейнасці па навукова-метадычнаму забеспячэнню адукацыі;
ўваходзіць у склад асацыяцый (саюзаў) і іншых аб'яднанняў некамерцыйных арганізацый;
ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі, у тым ліку знешнегандлёвую дзейнасць;
ажыццяўляць іншыя правы ў адпаведнасці з актамі заканадаўства.
1.11. Установа адукацыі абавязана:
забяспечваць якасць адукацыі;
ажыццяўляць распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адпаведнай адукацыі, яго ўдасканаленне;
вырабляць падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;
удасканальваць матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з устаноўленымі санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі;
ствараць бяспечныя ўмовы пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;
ажыццяўляць распрацоўку і прыняцце правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў, правілаў унутранага працоўнага распарадку ўстановы адукацыі;
забяспечваць маральнае і матэрыяльнае стымуляванне навучэнцаў, педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, меры сацыяльнай абароны навучэнцаў;
ствараць неабходных умоў для арганізацыі харчавання і медыцынскай дапамогі навучэнцаў;
забяспечваць азнаямленне асоб (законных прадстаўнікоў непаўналетніх) пры залічэнні ва ўстанову адукацыі з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, статутам, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а па іх патрабаванні - і з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;
садзейнічаць упаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі;
ажыццяўляць iншыя абавязкi ў адпаведнасцi з актамi заканадаўства.
1.12. Установа нясе ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку адказнасць за невыкананне функцый, аднесеных да яго кампетэнцыi.
1.13. Кампетэнцыя заснавальніка ўстановы:
прымае рашэнне аб змене выгляду, рэарганізацыі і ліквідацыі ўстановы ў парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам;
у выпадку спынення дзейнасці ўстановы, анулявання, спынення дзеяння спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі) на адукацыйную дзейнасць установы (па яго адасобленым падраздзяленням, у адносінах да адной або некалькіх работ і (або) паслуг, якія складаюць адукацыйную дзейнасць) заснавальнiк прымае меры па пераводу навучэнцаў з іх згоды , згоды законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам;
вызначае мову навучання і выхавання, абавязковы для вывучэння замежную мову ў адпаведнасьці з дзеючым заканадаўствам;
забяспечвае абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы;
узгадняе ўнясенне змяненняў і дапаўненняў у структуру і штатны расклад установы;
прызначае на пасаду і вызваляе ад пасады намеснікаў кіраўніка ўстановы, узгадняе прызначэнне на пасаду галоўнага бухгалтара ўстановы ў парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам;
можа ўсталёўваць меншую напаўняльнасць вучэбных груп (класаў) у параўнанні з прадугледжанай дзеючым заканадаўствам, па соглосованию з соответсвует дзяржаўнымі органамі;
ажыццяўляе іншыя правы і абавязкі, прадугледжаныя актамі заканадаўства і сапраўдным Статутам;
1.14. Ўласнікам маёмасці ўстановы з'яўляецца Мінскі гарадскі Савет дэпутатаў у асобе Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта.
1.15. Установа не мае права без згоды ўласніка адчужаць ці іншым спосабам распараджацца замацаванай за ім маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў, выдзеленых яму па каштарысе.
1.16. Установа не мае права выступаць гарантам або паручыцелем перад банкамі - кредиторамиюридических асоб недзяржаўнай формы ўласнасці і фізічных асоб па выкананні гэтымі асобамі сваіх абавязкаў вяртання атрыманых крэдытаў.
1.17. Ліцэнзаванне дзейнасці ўстановы, яго акрэдытацыя і пацверджанне акрэдытацыі ажыццяўляюцца ў парадку, устаноўленым актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
1.18. Установа можа ажыццяўляць наступныя віды дзейнасці, якія падлягаюць ліцэнзаванню ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 1 верасня 2010 г. № 450 "Аб ліцэнзаванні асобных відаў дзейнасці»:
дзейнасць па забеспячэнню бяспекі юрыдычных і фізічных асоб.
1.19. З мэтай папаўнення пазабюджэтных грашовых паступленняў ўстанова можа ажыццяўляць наступныя віды дзейнасці ў адпаведнасці з Агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь ОКРБ 005-2006 "Віды эканамічнай дзейнасці", зацверджаным пастановай Дзяржстандарту Рэспублікі Беларусь ад 28 снежня 2006 г. № 65:
80102 - агульная пачатковая адукацыя (першая ступень агульнай сярэдняй адукацыі);
80210 - агульную сярэднюю адукацыю;
70200 - здача ў наём уласнай нерухомай маёмасці
- Дзейнасць па забеспячэнню бяспекі юрыдычных і фізічных асоб.
1.20. Ўстановы праходзяць атэстацыю ў парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам.
1.21. Змены і дапаўненні ў гэты Статут зацвярджаюцца загадам упраўлення адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г. Мінска і падлягаюць дзяржаўнай рэгістрацыі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.
2. Прадмет, мэты і задачы дзейнасці
2.1. Прадметам дзейнасці ўстановы з'яўляецца забеспячэнне атрымання вучнямі агульнай сярэдняй адукацыі.
2.2. Мэта дзейнасці ўстановы:
рэалізацыя дзяржаўных адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі, фарміраванне адукаванай, сацыяльна, духоўна і маральна сталай, творчай асобы, выхаванне грамадзяніна Рэспублікі Беларусь, павагі да правоў і свабод чалавека, любові да Радзімы, сям'і, прывіццё навыкаў здаровага ладу жыцця.
2.3. Асноўнымі задачамі установы з'яўляюцца:
арганізацыя адукацыйнага працэсу па рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі, праграмы выхавання і абароны законных правоў і інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі, адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;
задавальненне патрэб асобы ў інтэлектуальным, культурным і маральным развіцці;
захаванне і прымнажэнне маральных і культурных каштоўнасцяў грамадства;
стварэнне ўмоў для фізічнага ўдасканалення, авалодання каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;
забеспячэнне сацыяльнай абароны навучэнцаў і устаноўленых заканадаўствам сацыяльных гарантый;
фарміраванне грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі;
фарміраванне маральнай, эстэтычнай і экалагічнай культуры;
фарміраванне культуры сямейных адносін;
стварэнне ўмоў для сацыялізацыі і самаразвіцця асобы навучэнца.
3. Адукацыйная дзейнасць установы
3.1. Адукацыйная дзейнасць установы будуецца на аснове прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў галіне адукацыі, адукацыйных стандартаў, сучасных адукацыйных і інфармацыйных тэхналогій і на педагагічна абгрунтаваным выбары формаў, метадаў, сродкаў навучання і выхавання, якія ўлічваюць культурныя традыцыі і каштоўнасці беларускага народа, iншых нацыянальных супольнасцяў краiны, дасягненні сусветнай культуры, а таксама ў адпаведнасці з мэтамі і задачамі ўстановы з улікам інтарэсаў і здольнасцяў навучэнцаў, іх вопыту. Навучанне, выхаванне і развіццё навучэнцаў забяспечваюцца педагагічным калектывам ва ўзаемадзеянні з законнымі прадстаўнікамі вучняў, арганізацыямі-заказчыкамі кадраў, іншымі арганізацыямі.
Установа стварае ўмовы для арганізацыі выхаваўчага працэсу, працы гурткоў, клубаў, секцый, аб'яднанняў па інтарэсах, грамадскіх арганізацый (аб'яднанняў) навучэнцаў і работнікаў.
3.2. Асноўнымі мовамі навучання і выхавання ў установе з'яўляюцца беларуская і руская, абавязковым для вывучэння замежная мова - англійская.
3.3. У установе рэалізуюцца асноўныя адукацыйныя праграмы:
праграмы агульнай сярэдняй адукацыі;
праграмы выхавання;
праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі;
праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
3.3.1. Адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі падпадзяляюцца на:
3.3.2. адукацыйную праграму пачатковай адукацыі;
3.3.3. адукацыйную праграму базавай адукацыі;
3.3.4. адукацыйную праграму сярэдняй адукацыі.
3.4. Адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі рэалізуюцца ў вочнай дзённай форме атрымання адукацыі.
3.5. Тэрмін атрыманне агульнай сярэдняй адукацыі па адукацыйнай праграме асноўнага сярэдняй адукацыі, змест адукацыі, віды вучэбнай дзейнасці навучэнцаў і выніковай атэстацыі выпускнікоў ўсталёўваюцца адукацыйным стандартам і распрацаванымі на яго аснове тыпавымі вучэбнымі планамі і праграмамі, нарматыўнымі прававымі актамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
3.6. Тэрмін атрымання агульнай сярэдняй адукацыі:
3.6.1. агульнай базавай адукацыі - дзевяць гадоў;
3.6.2. агульнай сярэдняй адукацыі - адзінаццаць гадоў.
3.7. Тэрміны навучання на ступенях агульнай сярэдняй адукацыі складаюць:
3.7.1. на I ступені - чатыры гады;
3.7.2. на II ступені - пяць гадоў;
3.7.3. на III ступені - два гады.
3.8. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі можа быць арганізаваны ў установе або на хаце. Пералік медыцынскіх паказанняў для атрымання агульнай сярэдняй адукацыі дома вызначаецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь.
Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйных праграм ажыццяўляецца ў навучальных класах або індывідуальна. Адукацыйны працэс ажыццяўляецца індывідуальна на падставе рашэння кiраўнiка ўстановы ў адпаведнасці з індывідуальным вучэбным планам або на падставе тыпавога вучэбнага плана.
3.9. Адукацыйны працэс у установе арганізуецца па навучальных гадах. Навучальны год дзеліцца на чвэрці.
Працягласць навучальнага года ўстанаўліваецца з 1 верасня па 1 чэрвеня. Калі названыя даты прыпадаюць на нерабочы дзень, то пачатак (заканчэнне) навучальнага года пераносіцца на наступны (папярэдні) працоўны дзень.
3.10. Для навучэнцаў ўстанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года і летнія канікулы.
Агульная працягласць канікул на працягу навучальнага года складае не менш за трыццаць каляндарных дзён, для вучняў I і II класаў - не менш за трыццаць сем каляндарных дзён.
Працягласць летніх канікул складае не менш за 12 каляндарных тыдняў, а для вучняў IX класаў - не менш за 10 каляндарных тыдняў.
3.11. Адукацыйны працэс пры навучанні і выхаванні на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага школьнага тыдня, які ўключае пяцідзённы вучэбны тыдзень і адзін дзень тыдня для правядзення з навучэнцамі спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых выхаваўчых мерапрыемстваў, арганізацыі працоўнага навучання .
3.12. Вывучэнне вучэбных прадметаў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца на базавым узроўні.
Базавы ўзровень вывучэння вучэбнага прадмета - вывучэнне зместу адпаведнага навучальнага прадмета, якое з'яўляецца абавязковым пры засваенні вучэбнай праграмы па гэтым вучэбным прадмеце.
3.13. Навучэнцы, з улікам меркавання іх законных прадстаўнікоў, зыходзячы са схільнасцей, жаданняў і стану здароўя могуць вывучаць асобныя вучэбныя прадметы на павышаным узроўні на факультатыўных занятках у межах колькасці вучэбных гадзін на правядзенне факультатыўных заняткаў, усталяванага вучэбным планам установы.
3.14. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі з'яўляецца вучэбны занятак: урок, назіранне, экскурсія і іншае занятак. Навучальныя заняткі могуць праводзіцца па зменах. Дадаткова праводзяцца факультатыўныя, стымулюючыя, падтрымліваючыя заняткі, практыка, вучэбна-палявыя зборы, грамадска карысная праца.
Факультатыўныя заняткі - заняткі, накіраваныя на павышэнне ў навучаюцца цікавасці да вывучаемых вучэбных прадметах, паглыбленне іх утрымання, актывізацыю пазнавальнай дзейнасці, інтэлектуальнае, духоўнае і фізічнае развіццё, падрыхтоўку да самастойнага жыццёвага выбару, пачатку працоўнай дзейнасці і працягу адукацыі.
Стымулюючыя заняткі - заняткі, накіраваныя на развіццё творчых здольнасцяў адораных і таленавітых навучэнцаў.
Падтрымліваючыя заняткі - заняткі, накіраваныя на пераадоленне цяжкасцяў у вывучэнні вучэбных прадметаў (асобных тэм вучэбных праграм па вучэбных прадметах) навучэнцамі, якія атрымліваюць агульную сярэднюю адукацыю ў вочнай форме атрымання адукацыі.
Грамадска карысная праца - заняткі, накіраваныя на фарміраванне ў навучэнцаў працоўных уменняў і навыкаў.
3.15. Навучальныя заняткі па вучэбным прадмеце "Фізічная культура і здароўе», як правіла, праводзяцца паасобна для хлопчыкаў (юнакоў) і дзяўчынак (дзяўчат).
3.16. Факультатыўныя заняткі ва ўстановах могуць быць натуральна-матэматычнай, гуманітарнай, грамадазнаўчай, экалагічнай, ваенна-патрыятычнай, музычнай, харэаграфічнай, мастацкай, тэатральнай, спартыўнай і іншай накіраванасці.
Факультатыўныя заняткі праводзяцца да пачатку або пасля завяршэння ўрокаў. Факультатыўныя заняткі ў IX (X) - XI (XII) класах могуць праводзіцца ў шосты школьны дзень.
3.17. Напаўняльнасць класаў пры атрыманні агульнай сярэдняй адукацыі не павінна перавышаць 20 чалавек у 1-4 класах і 25 чалавек у 5-11 класах.
3.18. Выхаваўчы працэс ажыццяўляецца як у навучальная, так і у пазавучэбны час. Выхаваўчыя задачы ў установе рэалізуюцца шляхам стварэння гуманнай выхаваўчага асяроддзя, якая спрыяе развіццю і самаразвіцця вучняў, іх сацыялізацыі.
3.19. У установе ствараецца сацыяльна-псіхалагічная служба, якая дзейнічае ў адпаведнасці з заканадаўствам.
3.20. Навукова-метадычнае і інфармацыйнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў установе ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.
У мэтах рэалізацыі задач метадычнага забеспячэння ўстанова ўзаемадзейнічае з іншымі ўстановамі адукацыі, навукова-метадычнымi і вучэбна-метадычнымі ўстановамі сістэмы адукацыі.
3.21. Школа мае права на адкрыццё спецыялізаваных класаў, дазволеных нарматыўнымі актамі і іншымі дакументамі, на падставе заяў законных прадстаўнікоў.
3.22. Эксперыментальная і інавацыйная дзейнасць установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі актамі заканадаўства.
3.23. Кантроль і самакантроль за забеспячэннем якасці адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.
4. Навучэнцы.
Педагагічныя работнікі і іншыя работнікі ўстановы
4.1. Да ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу ставяцца навучэнцы, законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў, педагагічныя работнікі.
Навучэнцам установы з'яўляецца асоба, якія асвойваюць змест аднаго з відаў адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі.
4.2. Парадак прыёму, пераводу, адлічэння і аднаўлення, навучэнцаў вызначаецца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
4.3. Бягучая і выніковая атэстацыі вучняў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляюцца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, нарматыўнымі прававымі актамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
4.4. Установа выдае выпускнікам, якія засвоілі адпаведныя адукацыйныя праграмы ў поўным аб'ёме і які прайшоў выніковую атэстацыю, дакументы аб адукацыі, у парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам.
4.5. Навучэнец мае права:
на атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;
на перавод у іншую ўстанову адукацыі ва ўстаноўленым парадку;
на аднаўленне для атрымання адукацыі ва ўстанове адукацыі ва ўстаноўленым парадку;
на навучанне па індывідуальным вучэбным плане ў межах зместу адукацыйнай праграмы;
на ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
на карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі;
на вакацыі;
на атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;
на бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай, вытворчай, навуковай і культурна-спартыўнай базай установы;
на атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў ўстановы адукацыі;
на ўдзел у кіраванні установай;
на ўдзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, фестывалях, канферэнцыях, сімпозіумах, кангрэсах, семінарах і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай, эксперыментальнай, інавацыйнай дзейнасці;
на азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;
на ўдзел у прафесійных саюзах, моладзевых і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;
на атрыманне харчавання, медыцынскае абслугоўванне ў адпаведнасці з актамі заканадаўства;
на заахвочванне за поспехі ў вучобе, навукова-даследчай дзейнасці, у выхаваўчых мерапрыемствах;
карыстанне ўсімі інфармацыйнымі рэсурсамі і культурна-спартыўнай базай установы.
4.6. Навучэнцы абавязаны:
добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання; не прапускаць навучальныя заняткі без уважлівых прычын;
клапаціцца пра сваё здароўе, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;
выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў, падпарадкоўвацца распараджэнням і загадам дырэктара і яго намеснікаў, патрабаванням педагагічных і іншых работнікаў, рашэнням органаў самакіравання школы і вучнёўскага самакіравання, што не супярэчыць Кодэксу аб адукацыі і статуту школы;
ўдзельнічаць пасільна (у рамках гадовай працоўнай практыкі на падставе рашэння педагагiчнага савета) ў добраўпарадкаванні школьнай і прышкольныя тэрыторыі, азеляненні і навядзенні парадку, калі няма абмежаванняў па стане здароўя, альбо іншых дакументаў, якія абмяжоўваюць фізічныя нагрузкі;
годна паводзіць сябе, праяўляць павагу да старэйшых і равеснікаў, міласэрнасць, чалавечнасць не прыніжаць годнасць іншых людзей, паважаць іх погляды і перакананні; паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
захоўваць класічны дзелавы стыль адзення;
выконваць спартыўную форму і спартыўную абутак на ўроках фізічнай культуры (факультатывах, спартыўных секцыях) у адпаведнасці з тыпам заняткаў;
прадастаўляць своечасова медыцынскія даведкі аб вызваленні ад вучэбных заняткаў (асобных прадметаў) і штогод на момант выканання поўных гадоў, а таксама пры паступленні ў школу на III ступень навучання;
беражліва адносіцца да маёмасці школы і маёмасці, размешчанага на прышкольным тэрыторыі (на стадыёне, дзіцячых гульнявых пляцоўках, зялёнай зоне).
4.7. Матэрыяльнае забеспячэнне, меры сацыяльнай абароны навучэнцаў ўстановы ажыццяўляюцца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
4.8. За сістэматычныя парушэнні Статута ўстановы, правілаў унутранага распарадку да навучэнцаў могуць быць прыменены наступныя меры дысцыплінарнага спагнання: заўвага, вымова, адлічэнне з установы.
Дысцыплінарнае спагнанне прымяняецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам пасля атрымання ад навучэнца пісьмовага тлумачэння.
Выпадкі дысцыплінарнай адказнасці навучэнцаў:
спазнення або няяўка без паважных прычын на навучальныя заняткі;
парушэнне дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;
невыкананне без паважных прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;
абразу ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
распаўсюд інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;
псаванне будынкаў, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці школы;
парушэнне патрабаванняў заканадаўства аб пажарнай бяспекі;
распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў або з'яўленне ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;
курэнне ва ўстанове або на яго тэрыторыі;
сістэматычнае невыкананне спартыўнай формы і адсутнасць спартыўнай абутку на ўроках фізічнай культуры, карыстанне мабільнымі тэлефонамі і іншымі сродкамі ІТ ў час адукацыйнага працэсу;
іншыя супрацьпраўныя дзеянні
4.9. Педагагічныя работнікі ўстановы маюць права на:
забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення сваёй прафесійнай дзейнасці;
творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, навучальных выданняў і сродкаў навучання;
доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;
удзел у абнаўленні, распрацоўцы і вызначэнні структуры і зместу структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі;
удзел у навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці ўстановы;
удзел у кіраванні установай;
павышэнне кваліфікацыі;
маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай дзейнасці;
аб'яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб'яднанні, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;
абарону сваёй прафесійнай гонару і годнасці;
самастойнае вызначэнне формаў, метадаў і сродкаў навучання і выхавання навучэнцаў, выкарыстанне эксперыментальных методык выкладання;
іншыя сацыяльныя гарантыі, прадугледжаныя актамі заканадаўства.
4.10. Педагагічныя работнікі ўстановы абавязаны:
ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;
выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;
паважаць гонар і годнасць навучэнцаў і іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу, выхаванцаў;
павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць атэстацыю;
весці здаровы лад жыцця, прапагандаваць яго сярод навучэнцаў;
выконваць спецыяльныя ўмовы, неабходныя для атрымання адукацыі асобамі з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця;
праходзіць папярэдні медыцынскі агляд пры паступленні на працу і перыядычныя медыцынскія агляды ў парадку, якi ўстанаўлiваецца Мiнiстэрствам аховы здароўя Рэспублiкi Беларусь;
пастаянна ўдасканальваць свае прафесійныя веды і педагагічнае майстэрства;
праводзіць навучанне і выхаванне на высокім прафесійным узроўні;
выхоўваць вучняў у духу гуманізму, грамадзянскасці і павагі да закона і працы;
валодаць высокімі маральнымі якасцямі;
выконваць нормы і палажэнні гэтага Статута, іншых лакальных нарматыўных прававых актаў ўстановы.
4.11. Правы і абавязкі іншых работнікаў установы устанаўлiваюцца заканадаўствам, сапраўдным Статутам і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы, працоўнымі дамовамі.
4.12. Прыём на працу і звальненне педагагічных і іншых работнікаў установы ажыццяўляецца дырэктарам у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам. Патрабаванні да педагагічных работнікаў вызначаюцца кваліфікацыйнымі характарыстыкамі, службовымі інструкцыямі, зацверджанымі ва ўстаноўленым парадку.
Педагагічную дзейнасць у установе не могуць ажыццяўляць асобы:
пазбаўленыя права займацца педагагічнай дзейнасцю, альбо якія не маюць права займацца педагагічнай дзейнасцю ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам;
якія маюць судзімасць;
прызнаныя недзеяздольнымі або абмежавана дзеяздольнымi.
Пры ўзнікненні ў перыяд ажыццяўлення педагагічнай
дзейнасці абставінаў, якія перашкаджаюць яе ажыццяўленню і прадугледжаных пунктам 4.12 гэтага статута, ажыццяўленне педагагічнай дзейнасці спыняецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
4.13. Для працы ў установе могуць прыцягвацца работнікі адукацыі, навукі, культуры і вытворчасці на ўмовах пагадзіннай аплаты і сумяшчальніцтва, па дамове аказання аплатных паслуг.
4.14. Аплата працы работнікаў установы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Матэрыяльнае і маральнае заахвочванне работнікаў, стымуляванне іх працы ажыццяўляецца на падставе адпаведных палажэнняў, калектыўнага дагавора, якія дзейнічаюць у установе.
5. Упраўленне установай
5.1. Кіраванне установай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, іншымі актамі заканадаўства і з гэтым Статутам.
5.2. Непасрэднае кіраўніцтва дзейнасцю ўстановы ажыццяўляе дырэктар, які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады старшынёй камітэта па адукацыі Мінскага гарадскога выканаўчага камітэта ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам.
5.3. Намеснікі дырэктара ўстановы прызначаюцца на пасаду і вызваляюцца ад пасады начальнікам упраўлення адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г. Мінска ў парадку, устаноўленым дзеючым заканадаўствам.
5.4. Галоўны бухгалтар ўстановы прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады дырэктарам па ўзгадненні з упраўленнем адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г.Мінска.
5.5. Дырэктар установы:
дзейнічае ад імя ўстановы без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі яе дзейнасці;
выдае загады, заключае дагаворы, выдае даверанасці, адкрывае рахункі ў банках у межах сваёй кампетэнцыі;
ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў, сцвярджае іх службовыя інструкцыі;
зацвярджае штатны расклад установы ў межах выдзеленых асігнаванняў і ў адпаведнасці з тыпавымі штатамі;
ажыццяўляе іншыя правы і абавязкі ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.
5.6. Асноўным органам самакіравання ўстановы з'яўляецца Савет установы, які ўзначальвае дырэктарам.
Колькасць Савета складае не больш за 21 чалавек.
Склад Савета фарміруецца з прадстаўнікоў вучняў, іх законных прадстаўнікоў, кіраўнікоў і работнікаў установы.
Колькасны склад Савета фарміруецца ў наступных прапорцыях:
25% - прадстаўнікі навучэнцаў установы, іх законных прадстаўнікоў;
75% - прадстаўнікі кіраўнікоў і работнікаў установы.
Прадстаўнікі вучняў, іх законных прадстаўнікоў абіраюцца адкрытым галасаваннем у класах на класных сходах.
Прадстаўнікі кіраўнікоў, работнікаў установы абіраюцца адкрытым галасаваннем на педагагічным савеце.
Персанальны склад Савета зацвярджаецца загадам дырэктара ўстановы.
Тэрмін паўнамоцтваў Савета складае 3 гады.
5.7. У установе ствараюцца педагагічны савет, апякунскі савет, бацькоўскія камітэты класаў.
Кампетэнцыя, склад і арганізацыя дзейнасці дадзеных органаў самакіравання вызначаюцца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам, палажэннямі аб адпаведных органах самакіравання, якія дзейнічаюць у установе.
6. Структура ўстановы
6.1. Структура ўстановы фарміруецца ім самастойна па ўзгадненні з Заснавальнікам.
6.2. У структуру ўстановы ўваходзяць наступныя структурныя падраздзяленні:
бібліятэка, пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі.
6.3. Структурныя падраздзяленні ажыццяўляюць сваю дзейнасць на падставе палажэнняў аб іх, якія зацвярджаюцца дырэктарам установы, у адпаведнасці з патрабаваннямі актаў заканадаўства.
7. Маёмасць і фінансы ўстановы
7.1 Маёмасць установы знаходзіцца ў камунальнай уласнасці г. Мінска і замацавана за ім на праве аператыўнага кіравання. Органам кіравання ў дачыненні да маёмасці з'яўляецца Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт. Асобныя функцыі па кіраванні маёмасцю ўстановы ажыццяўляе ўпраўленне адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Цэнтральнага раёна г.Мінска.
7.2. Установа ў адносінах замацаванай за ім маёмасці ажыццяўляе права валодання, карыстання і распараджэння ў межах, устаноўленых уласнiкам, у адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
7.3 Матэрыяльна-тэхнічную базу ўстановы складаюць зямля, будынкі, збудаванні, машыны і абсталяванне, транспартныя сродкі, а таксама iншая маёмасць, якая выкарыстоўваецца для навучання, выхавання,
аздараўлення навучэнцаў і для вырашэння іншых задач у сферы адукацыі.
Для арганізацыі адукацыйнага працэсу навучэнцаў можа выкарыстоўвацца матэрыяльна-тэхнічная база іншых арганізацый у парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам.
7.4 Установа забяспечвае ўтрыманне якая належыць яму матэрыяльна-тэхнічнай базы на ўзроўні патрабаванняў, вызначаных адпаведнымі нарматывамі, і нясе адказнасць за захаванасць і эфектыўнасць яе выкарыстання.
7.5. Крыніцамі фінансавання ўстановы з'яўляюцца:
бюджэтныя сродкі;
бязвыплатная (спонсарская) дапамога;
сродкі, атрыманыя ад вучэбна-вытворчай, гаспадарчай, камерцыйнай дзейнасці, бязвыплатныя або дабрачынныя ўзносы, ахвяраванні юрыдычных і фізічных асоб;
іншыя крыніцы, не забароненыя дзеючым заканадаўствам.
7.6. Установа можа ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам.
7.7. Аказанне платных паслуг у сферы адукацыі не можа ажыццяўляцца наўзамен ці ў рамках адукацыйнай дзейнасці, якая фінансуецца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту, пагаршаць якасць прадастаўлення паслуг у сферы адукацыі, якія аказваюцца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту.
7.8. Сродкі, атрыманыя установай ад прыносіць даходы, паступаюць у яго самастойнае распараджэнне, улічваюцца на асобным балансе і расходуюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
7.9. Установа вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, архіў, прадстаўляе звесткі, прадугледжаныя нарматыўнымі прававымі актамі, у адпаведныя органы дзяржаўнага кіравання.
7.10. Формы і парадак вядзення бухгалтарскага ўліку ўсталёўваюцца Міністэрствам фінансаў Рэспублікі Беларусь.
7.11. Службовыя асобы нясуць устаноўленую заканадаўствам Рэспублiкi Беларусь адказнасць за скажэнне дзяржаўнай справаздачнасці.
7.12. Кантроль за фінансава-гаспадарчай дзейнасцю ўстановы ажыццяўляецца ў парадку, прадугледжаным актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
8. Міжнародная і знешнеэканамічная
дзейнасць установы
8.1. Установа мае права ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў галіне адукацыйнай і іншай дзейнасці ў адпаведнасці з міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь, дамовамі, якія заключаюцца паміж установай і арганізацыяй замежнай дзяржавы.
8.2. Установа ажыццяўляе міжнароднае супрацоўніцтва ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.