Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Бацькам будучага першакласніка

Бацькам будучых першакласнікаў


                САВЕТЫ бацькам першакласнікаў
6 гадоў - узрост адмысловы. Дзіця пачынае першую ў жыцці працоўную дзейнасць - вучобу. Яшчэ ўчора - малы, усеагульны пястун. Детсадовец. Сёння, пераступаючы парог школы, становіцца вучнем, т. Е. Чалавекам адказным.
У яго з'яўляецца груз абавязкаў, клопатаў. Ён упершыню сутыкаецца з праблемамі. З яго пачынаюць пытацца, і досыць строга. Усё гэта выклікае масу хваляванняў і ў самога малога, і ў яго бацькоў.
Але як жа рыхтаваць дзіцяці да школы? Як зрабіць працэс пераходу з дашкольнай установы ў школу менш балючым і рэзкім? Пытанняў, якія выклікаюць трывогу ўсіх, без выключэння, бацькоў 6-годак вельмі шмат. На іх Вам дапамогуць адказаць прадстаўнікі адміністрацыі, псіхолагі, дэфектолагі і настаўнікі пачатковых класаў установы адукацыі
ЯК ДАПАМАГЧЫ першакласнікаў ВУЧЫЦЦА
У сем'ях, дзе ёсць першакласнік, з 1 верасня пачынаецца зусім новае жыццё, нават калі ў школу ідзе другі ці трэці дзіця. Ад першага года навучання залежыць вельмі многае, і трэба зрабіць усё магчымае, каб год гэты стаў удалым стартам школьнага жыцця!
Будзьце побач! Гэта вялікая радасць і вялікая адказнасць - быць бацькамі першакласніка. Як дапамагчы маленькаму вучню, ня выконваць за яго неабходную працу, а менавіта дапамагчы? У першы час вашу ўвагу асабліва важна для дзіцяці. Неабходная «крэўная» зацікаўленасць у поспехах, у школьных справах маленькага вучня. Ён павінен адчуваць, што бацькам, дзядулям і бабулям вельмі важна і цікава ведаць, што адбывалася ў школе, што новага (па кожным вучэбным прадмеце ў асобнасці) даведаўся ён сёння. Паспрабуйце праводзіць яго ў школу і забіраць пасля ўрокаў, нават калі школа побач з домам. На шляху не загружайце яго маралямі, лепш панаглядайце за навакольным светам: парадуйцеся сонейка, палічыце птушачак або прачытайце шыльду на краме. Пасля ўрокаў ўважліва слухайце ўсё, што распавядаюць дзеці: усё важна, дробязяў няма! Ні ў якім разе не абмяркоўвайце настаўнікаў у прысутнасці дзяцей. Для першакласнікаў першы настаўнік - вельмі аўтарытэтны чалавек, і вашы негатыўныя ацэнкі не зменяць настаўніка, а нашкодзяць ўласнага дзiцяцi. Важны паказчык адаптацыі першакласніка - настрой, з якім ён ідзе ў школу. Калі з радасцю і жаданнем - значыць, усё рухаецца ў правільным кірунку. Калі з'явілася нежаданне, стала гучаць: «Не хачу», высвятляйце прычыну і мяняйце сітуацыю, гэта трывожны сігнал для бацькоў і для настаўніка. Першыя два тыдні ў маленькіх школьнікаў спецыялісты называюць «фізіялагічнай бурай», і шмат у чым ад вас залежыць, наколькі паспяхова дзіця з ёй справіцца. Галоўнае - пачуццё меры!
Усім хочацца, каб дзіця вучыўся ў добрай школе, меў досыць ведаў. Не сакрэт, што бацькі часам спрабуюць рэалізаваць свае амбіцыі праз дзяцей. Завышаныя патрабаванні перашкаджаюць першакласніку, яны пазбаўляюць яго ўпэўненасці ў сабе, тармозяць яго развіццё, дрэнна адбіваюцца на здароўе. Вам давядзецца самастойна «намацваць» межы магчымасцяў школьніка, і гэтыя межы - зусім не падстава для засмучэння, якое варта паказваць дзіцяці. Не трэба наладжваць першакласніка толькі на поспехі ў навучанні, не трэба палохаць страшнымі наступствамі, калі нешта не атрымліваецца. Як і ў любой працы (а вучоба - гэта праца), што-то атрымліваецца лепш, нешта горш, і, вядома, прыніжаць планку небяспечна, але і недасягальную ўсталёўваць няправільна. Бясспрэчна, прасцей стукаць кулаком па стале і патрабаваць: «Вучыся добра, слухай настаўніцу!», Значна складаней дапамагаць дзіцяці, штодня разбіраючыся ў яго праблемах, падбадзёрваць ў выпадку няўдачы і хваліць за поспехі.
Калі дзіця аслаблены, вельмі эмацыйны, не спяшайцеся ў гэты ж навучальны год запісваць яго ў дадатковыя гурткі і секцыі, лепш адкладзеце на другі клас. Сумненнямі падзяліцеся са школьным псіхолагам, настаўнікам, не спяшаецеся адразу прыняць рашэнне. Сувымяраю жаданне «даць дзіцяці ўсё» з яго магчымасцямі і асаблівасцямі, памятаеце, што мець веру ў дзіцяці - значыць прыняць яго такім, які ён ёсць.
            Проста правілы (САВЕТЫ ПСЫХОЛЯГА)
Ваш дзіця пайшоў у школу. Не лічыце, што ў школу пайшлі вы. У вас шмат спраў і без гэтага.
Падтрымайце ў дзіцяці яго імкненне стаць школьнікам. Ваша шчырая зацікаўленасць у яго школьных справах і клопатах, сур'ёзнае стаўленне да яго першым дасягненням і магчымым цяжкасцяў дапамогуць першакласніку пацвердзіць значнасць яго новага становішча і дзейнасці.
Не імкніцеся ўбачыць у дзіцяці дзесяцікласніка. Будзьце гатовыя, што вучнем ён стане праз некаторы час. Парта, ранец, сшыткі яшчэ не робяць з яго вучня.
Абмяркуйце з дзіцём тыя правілы і нормы, з якімі ён сустрэўся ў школе. Растлумачце іх неабходнасць і мэтазгоднасць.
Паважайце новае жыццё дзіцяці. Цяпер ужо не вы вырашаеце, з кім ён сядзіць за адной партай, якімі павінны быць яго ўзаемаадносіны з настаўніцай і аднакласнікамі. Усё гэта цяпер яго ўласныя ўрокі жыцця, якія, паверце, важней школьнага раскладу.
Ваша дзіця прыйшоў у школу, каб вучыцца. Калі чалавек вучыцца, у яго можа што-то не адразу атрымлівацца, гэта натуральна. Дзіця мае права на памылку.
Складзіце разам з першакласнікам распарадак дня, сочыце за яго выкананнем.
Чалавек, які пайшоў у школу, перапоўніцца годнасці, калі ў яго з'явіцца ўласны будзільнік, які ён з вечара сам паставіць на пэўны час.
Не прапускайце цяжкасці, магчымыя ў дзіцяці на пачатковым этапе авалодання навучальнымі навыкамі. Калі ў першакласніка, напрыклад, ёсць лагапедычныя праблемы, паспрабуйце справіцца з імі на першым годзе навучання.
Падтрымайце першакласніка ў яго жаданні дамагчыся поспеху. У кожнай працы абавязкова знайдзіце, за што можна было б яго пахваліць. Памятаеце, што пахвала і эмацыйная падтрымка («Малайчына!», «Ты так добра справіўся!», «Ужо нашмат лепш, чым учора») здольныя прыкметна павысіць інтэлектуальныя дасягненні чалавека. Калі вас што-то турбуе ў паводзінах дзіцяці, яго навучальных справах, не саромейцеся звяртацца за радай і кансультацыяй да настаўніка або школьнага псіхолага. З паступленнем у школу ў жыцці вашага дзіцяці з'явіўся чалавек больш аўтарытэтны, чым вы. Гэта настаўнік. Паважайце меркаванне першакласніка аб сваім педагогу. Вучэнне - гэта нялёгкі і адказны праца. Паступленне ў школу істотна змяняе жыццё дзіцяці, але не павінна пазбаўляць яе разнастайнасці, радасці, гульні. У першакласніка павінна заставацца дастаткова часу для гульнявых заняткаў

                 Парада настаўнікаў

Будзіце дзіцяці спакойна. Прачнуўшыся, ён павінен убачыць вашу ўсмешку і пачуць ласкавы голас.
Не падганяйце яго з раніцы і ня тузайце па дробязях. Калі ён не адразу ўстае, лепш завесці будзільнік на пяць хвілін раней і не пачынаць раніцу з заўваг. Паспрабуйце правільна разлічыць час, неабходнае для таго, каб сабрацца ў школу.
Калі малы не паспеў сабрацца, у наступны раз пакіньце на зборы крыху больш часу.
Пажадана пакарміць дзіця сняданкам. Але, калі ён па нейкай прычыне адмаўляецца значыць, не прымушайце яго. Старайцеся рыхтаваць яго любімыя стравы, адсутнасць апетыту можа быць звязана з эмацыйнай перагрузкай.
Не кажыце малому на развітанне фразы тыпу: «Глядзі, не песціся» або «Каб сёння не было дрэнных адзнак». Лепш пажадайце яму ўдачы і падбадзёрце ласкавым словам - бо ў яго наперадзе цяжкі дзень.
Сустракаючы дзіцяці са школы, не абрушвалася на яго адразу з пытаннямі: "Што ты сёння атрымаў?» Або «Ну як, сёння без заўваг?». Дайце яму расслабіцца. Калі ж ён сам хоча падзяліцца з вамі чымсьці важным, не адкладайце размова, расказаць ад малога, выслухайце яго - бо гэта не зойме шмат часу.
Калі дзіця відавочна чымсьці засмучаны, ня дапытвацеся аб прычыне. Магчыма, ён раскажа пазней.
Ня гандлюйцеся, кажучы: «Калі ты зробіш добра ўрокі, то я дам табе ...» У маляняці можа выпрацавацца няправільнае ўяўленне аб мэты вучобы. Ён падумае, што, вучачыся, робіць вам ласку, за якое атрымлівае ўзнагароджанне. Паспрабуйце фразу «Калі ты» замяніць на «Як толькі ты».
Майце на ўвазе, што ёсць перыяды, у якія вучыцца складаней: маляня хутка стамляецца, у яго зніжаецца працаздольнасць. Для першаклашкі гэта першыя 4-6 тыдняў, канец другой чвэрці, першы тыдзень пасля зімовых канікул і сярэдзіна трэцяй чвэрці. Прысвяціце свайму дзіцяці хоць бы паўгадзіны ў дзень, каб ён адчуў, што вы яго любіце і шануеце ім. Памятаеце, што першакласнікі - гэта яшчэ маленькія дзеці. Для іх усё гэтак жа важныя гульні. Дробязяў няма.
Будзьце побач, падтрымлівайце дзяцей ва ўсім, будзьце вельмі стрыманымі і абачлівымі.
Прадумайце пытанне з адзеннем і школьнымі прыладамі для вучня. Адзенне павінна быць зручнай, з буйнымі гузікамі і маланкамі, даўжыня ручкі павінна быць не больш за 15 см, дыяметр ручкі павінен быць 0,7-0,9см, пажадана мець ручку круглай формы (без рэбраў, выпукласцяў), трёхгранные ручкі таксама добра, зручна трымаць.
У кожнай асобы павінна быць сваё прастору. Калі ў дзіцяці няма свайго пакоя, трэба арганізаваць працоўнае месца: пісьмовы стол, дзе ён будзе займацца сур'ёзным справай - вучыцца. Гэта добра і з пункту гледжання захавання правілаў гігіены - правільная пасадка, якая дазваляе захаваць выправу, неабходнае асвятленне.
Не трэба ў першыя школьныя дні вучыць дзіця завязваць шнуркі, калі ён не навучыўся да гэтага, выбірайце абутак, якую яму лёгка і зручна мяняць. Адмоўцеся ад думкі аб прыгожых і модных торбах: ідэальны варыянт для здаровай спіны і выгоды - ранец, балазе выбар велізарны. Калі прыйдзецца насіць падручнікі, памятаеце, што маса штодзённага камплекта падручнікаў вучняў устаноў адукацыі з пісьмовымі прыладамі (без масы ранца) павінна быць не больш за: 1,5 кг для вучняў 1 - 2 класаў; 2,5 кг для вучняў 3 - 4 класаў; Паміж безуважлівасцю і безадказнасцю вялікая розніца, таму прывучайце дзіцяці сачыць за рэчамі і парадкам ва ўсім і заўсёды, робячы зніжку на ўзрост і характар. Вельмі карысныя для ліста заняткі, звязаныя з дробнай маторыкі. Хай дзеці часцей лепяць з гліны, пластыліну, канструююць, выразаюць што-то, нават калі падобных заданняў у школе няма. Старайцеся паказаць дзіцяці карысць атрыманых ведаў: разам прачытаць надпіс на пачку печыва або ёгурта, палічыць кубкі і талеркі на стале.
Настаўнікі пачатковых класаў СШ №21

Раздзелы сайта