Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

ПДР

ПДР

1. Абавязкі пешаходаў

1.1. Пешаходы павінны рухацца па ходніках ці пешаходным дарожках, а пры іх адсутнасці - па абочынах. Пешаходы, якія перавозяць або перанослыя грувасткія прадметы, а таксама асобы, якія перасоўваюцца ў інвалідных калясках без рухавіка, могуць рухацца па краі праезнай часткі, калі іх рух па ходніках ці абочынах стварае перашкоды для іншых пешаходаў.
Пры адсутнасці тратуараў, пешаходных дарожак або абочын, а таксама ў выпадку немагчымасці рухацца па іх пешаходы могуць рухацца па веласіпеднай дарожцы або ісці ў адзін шэраг па краі праезнай часткі (на дарогах з падзяляльнай паласой - па вонкавым краі праезнай часткі). Пры руху па краі праезнай часткі пешаходы павінны ісці насустрач руху транспартных сродкаў. Асобы, якія перасоўваюцца ў інвалідных калясках без рухавіка, вядучыя матацыкл, мапед, ровар, у гэтых выпадках павінны прытрымлівацца па ходу руху транспартных сродкаў.

1.2. Пры руху па абочынах або краі праезнай часткі ў цёмны час сутак ці ва ўмовах недастатковай бачнасці пешаходам рэкамендуецца мець пры сабе прадметы са святлоадбівальнымі элементамі і забяспечваць бачнасць гэтых прадметаў кіроўцамі транспартных сродкаў.

  Рух арганізаваных пешых калон па праезнай часткі дазваляецца толькі па кірунку руху транспартных сродкаў па правым баку не больш чым па чатыры чалавекі ў шэраг. Спераду і ззаду калоны з левага боку павінны знаходзіцца суправаджаюць з чырвонымі сцяжкамі, а ў цёмны час сутак і ва ўмовах недастатковай бачнасці - з уключанымі ліхтарамі: спераду - белага колеру, ззаду - чырвонага. Групы дзяцей дазваляецца вадзіць толькі па тратуарах і пешаходных дарожках, а пры іх адсутнасці - і па абочынах, але толькі ў светлы час сутак і толькі ў суправаджэнні дарослых.

1.3. Пешаходы павінны перасякаць праезную частку па пешаходных пераходах, у тым ліку па падземным і надземных, а пры іх адсутнасці - на скрыжаваннях па лініі тратуараў або абочын. Пры адсутнасці ў зоне бачнасці пераходу або скрыжавання дазваляецца пераходзіць дарогу пад прамым вуглом да краю праезнай часткі на участках без раздзяляльнай паласы i агароджаў там, дзе яна добра праглядаецца ў абодва бакі.

1.4. У месцах, дзе рух рэгулюецца, пешаходы павінны кіравацца сігналамі рэгуліроўшчыка або пешаходнага святлафора, а пры яго адсутнасці - транспартнага святлафора.

1.5. На нерэгулюемых пешаходных пераходах пешаходы могуць выходзіць на праезную частку пасля таго, як ацэняць адлегласць да надыходзячых транспартных сродкаў, іх хуткасць і пераканаюцца, што пераход будзе для іх бясьпецы. Пры перасячэнні праезнай часткі па-за пешаходным пераходам пешаходы, акрамя таго, не павінны ствараць перашкод для руху транспартных сродкаў і выходзіць з-за які стаяў транспартнага сродку ці іншага перашкоды, які абмяжоўвае обзорность, ня пераканаўшыся ў адсутнасці надыходзячых транспартных сродкаў.

1.6. Выйшлі на падарожную частку, пешаходы не павінны затрымлівацца або спыняцца, калі гэта не звязана з забеспячэннем бяспекі руху. Пешаходы, не паспеўшыя скончыць пераход, павінны спыніцца на лініі, якая падзяляе транспартныя патокі супрацьлеглых напрамкаў. Працягваць пераход можна толькі пераканаўшыся ў бяспецы далейшага руху і з улікам сігналу святлафора (рэгуліроўшчыка).

1.7. Пры набліжэнні транспартных сродкаў з уключанымі сінім пробліскавым маячком і адмысловым гукавым сігналам пешаходы абавязаны ўстрымацца ад пераходу праезнай часткі, а змешчаныя на ёй павінны саступіць дарогу гэтым транспартным сродкам і неадкладна вызваліць праезную частку.

1.8. Чакаць маршрутнае транспартны сродак і таксі дазваляецца толькі на прыпаднятых над праезнай часткай пасадачных пляцоўках, а пры іх адсутнасці - на тратуары або абочыне. У месцах прыпынкаў маршрутных транспартных сродкаў, не абсталяваных прыпаднятымі пасадкавымі пляцоўкамі, дазваляецца выходзіць на праезную частку для пасадкі ў транспартны сродак толькі пасля яго прыпынку. Пасля высадкі неабходна, не затрымліваючыся, вызваліць праезную частку.
Пры руху праз праезную частку да месца прыпынку маршрутнага транспартнага сродку або ад яго пешаходы павінны кіравацца патрабаваннямі пунктаў 4.4 - 4.7 Правілаў.

2. Абавязкі пасажыраў

2.1. Пасажыры абавязаны:

пры паездцы на транспартным сродку, абсталяваным рамянямі бяспекі, быць прышпіленымі імі, а пры паездцы на матацыкле - быць у зашпіленым моташлеме;

пасадку і высадку вырабляць з боку тратуара або абочыны і толькі пасля поўнага прыпынку транспартнага сродку.

Калі пасадка і высадка немагчымая з боку тратуара або абочыны, яна можа ажыццяўляцца з боку праезнай часткі пры ўмове, што гэта будзе бяспечна і ня створыць перашкод іншым удзельнікам руху.

2.2. Пасажырам забараняецца:

адцягваць кіроўцу ад кіравання транспартным сродкам падчас яго руху;
пры паездцы на грузавым аўтамабілі з бартавой платформай стаяць, сядзець на бартах або на грузе вышэй бартоў;
адчыняць дзверы транспартнага сродку ў час яго руху.

3. Сігналы святлафора і рэгуліроўшчыка

 

3.1. У святлафорах прымяняюцца светлавыя сігналы зялёнага, жоўтага, чырвонага і бела-месяцовага колеру.
У залежнасці ад прызначэння сігналы святлафора могуць быць круглыя, у выглядзе стрэлкі (стрэлак), сілуэта пешахода або ровара і X-вобразныя.

Святлафоры з круглымі сігналамі могуць мець адну ці дзве дадатковыя секцыі з сігналамі ў выглядзе зялёнай стрэлкі (стрэлак), якія размяшчаюцца на ўзроўні зялёнага круглага сігналу.

3.2. Круглыя сігналы святлафора маюць наступныя значэнні:

Зялёны сігнал дазваляе рух

ЗЯЛЁНЫ міргаць Сігнал дазваляе рух і інфармуе, што час яго дзеяння мінае і неўзабаве будзе ўключаны забараняльны сігнал (для інфармавання кіроўцаў пра час у секунд, якія засталіся да канца гарэння зялёнага сігналу, могуць прымяняцца лічбавыя табло);
ЖОЎТЫ Сігнал забараняе рух, акрамя выпадкаў, прадугледжаных пунктам 6.14 Правілаў, і папярэджвае аб маючай адбыцца змене сігналаў;

Жоўтыя, варухлівыя Сігнал дазваляе рух і інфармуе аб наяўнасці нерэгулюемага скрыжавання ці пешаходнага пераходу, папярэджвае аб небяспецы;
Чырвоны сігнал, у тым ліку перарывісты, забараняе рух

Спалучэнне чырвонага і жоўтага сігналаў забараняе рух і інфармуе аб маючым адбыцца ўключэнні зялёнага сігналу.

3.3. Сігналы святлафора, выкананыя ў выглядзе стрэлак чырвонага, жоўтага і зялёнага колераў, маюць тое ж значэнне, што і круглыя сігналы адпаведнага колеру, але іх дзеянне распаўсюджваецца толькі на кірунак (напрамкі), паказванае стрэлкамі. Пры гэтым стрэлка, якая дазваляе паварот налева, дазваляе і разварот, калі гэта не забаронена адпаведным дарожным знакам.
Такое ж значэнне мае зялёная стрэлка ў дадатковай секцыі. Выключаны сігнал дадатковай секцыі азначае забарону руху ў напрамку, рэгуляваным гэтай секцыяй.

3.4. Калі на асноўны зялёны сігнал святлафора нанесена чорная контурная стрэлка (стрэлкі), то яна інфармуе кіроўцаў аб наяўнасці дадатковай секцыі святлафора і паказвае іншыя дазволеныя напрамкі руху, чым сігнал дадатковай секцыі.

3.5. Калі сігнал святлафора выкананы ў выглядзе сілуэту пешахода (ровара), то яго дзеянне распаўсюджваецца толькі на пешаходаў (веласіпедыстаў). Пры гэтым зялёны сігнал дазваляе, а чырвоны забараняе рух пешаходаў (веласіпедыстаў). Для рэгулявання руху веласіпедыстаў можа выкарыстоўвацца таксама святлафор з круглымі сігналамі паменшанага памеру, дапоўнены прамавугольнай таблічкай белага колеру памерам 200 x 200 мм з выявай ровара чорнага колеру.

3.6. Для інфармавання сляпых пешаходаў аб магчымасці перасячэння праезнай часткі светлавыя сігналы святлафора могуць быць дапоўнены гукавым сігналам.

Раздзелы сайта